4/04/2010

Miniatuursed ususõjad

Sattusin lugema Meego Remmeli arvamusartiklit Delfi portaali pealkirjaga "Mida sina siis usud?". Julgustav teksti oli jällegi, noh tegelt ega temalt muud ei ootakski. Aga kui ma kommentaare asusin lugema, siis tuli peale mulle ainult ahastus. Miks peab alati nii olema, et kui tuleb kuskile interneti portaali mingitpidi religioosne teema, siis tuleb järjekordne ususõda, kus mõlemad pooled asuvad julgesti teineteist maha tegema? See tavaline "eesti mees" asub jõuliselt kaitsma seda, et pole olemas mingit jumalat ja uskuda saab ainult iseendasse. Ja siis tuleb see tore kristlane, kes ütleb talle, et sel eesti mehel on kõik prioriteedid valesti ja kui ta kristusesse ei usu, siis läheb põrgusse. Ma muidugi praegu liialdasin, kuigi samas ma suutsin vaid lugeda 40 kommentaari 200st. Küllap need vaidlused läksid pärastpoole tulisemaks. Millal me ometi aru saame, et niiviisi üksteist maha tehes ei jõua me mitte kusagile? Mina usun, et Jeesus ei tahaks, et me päevad läbi istuksime delfis ja teeksime oma ligimeest maha. Jeesus tahaks, et me oma tegudega tooksime au tema nimele. Kas seal vaieldes tood sa tõesti kedagi Jeesusele lähemale? Kahtlen selles! Me peaksime olema pigem valguseks oma keskkonnas. Küll nad näevad meie tegudest, et meil on kedagi, keda nemadki vajavad.

Vastaks lõpuks ka ära Meego küsimusele, kellesse sa usud ? Lihtne usun Jumalasse, kes tõi mulle lunastuse Jeesuse kaudu ja ei mulle pole ajupesu tehtud! :D

Jeesus Kristus on ülestõusnud! Täna on päev, kus võib rõõmustada! Ilusat ülestõusmispüha kõigile!

7 kommentaari:

Tanel ütles ...

Mina üldiselt ei suuda lugeda üle 20 kommentaari ja seda sõltumata artikli teemast. Enamasti lihtsalt normaalsed inimesed ei viitsi internetis avaldatud artiklitele kommentaare anda.

Riina ütles ...

Kuidas küll üks artikkel suudab tekitada üle Eestilist kaja? Jumal teeb midagi imelist varsti Eestis seda on tunda...
Aga seniks tahan sulle öelda Kallis oled Iiris!!! IGATSEN sind juba väga...

Vanem Vend Vanem Õde ütles ...

Aamen!

ave ütles ...

täiega!
Noh, ma täpselt ei teagi mille peale nüüd,aga noh..vb siis,et Jeesus on vinge!

Grex ütles ...

Säärased delfi vaidlused pole ju üldse nii halvad. Seal kohtuvad kahe erineva maailmapildi esindajad, kes püüavad teineteisele enda tõde selgeks teha. Nii kaua kui see vaidlus solvamiseks ja niisama lahmimiseks ei lähe, pole ju otseselt probleemi. Kõige arukamad on otsused, mis on langetatud pärast mitme vastandliku arvamuse ära kuulamist. Tõenäoline on, et eriti paljud oma tõekspidamisi nende vaidluste põhjal muutma ei hakka, kuid sellest hoolimata saavad mõlemad osapooled targemaks. See, mida vaidluses selgunud teadmistega peale hakata on iga inimese individuaalne otsus, kuid paratamtult tuleb millegi ümberlükkamiseks tutvuda kõige pealt sellega, mida sa ümber lükata üritad, seega teatav hariduslik omadus on sellel kõigel olemas. Isegi kui tänu delfile saab ainult üks inimene selgust, miks ta kas usub või ei usu kõrgemasse võimu, on see seda kõike vägagi väärt.

oh-happy-day ütles ...

Ma ka eile kulutasin üsna palju aega artikli ja kommentaaride lugemiseks. Ei oskagi hetkel oma arvamust selle kohta avaldada. Aga huvitav jah, kuidas inimesed ikka viitsivad ainuüksi ühele artiklile jätta üle mitmekümne kommentaari. Ma saaksin aru, et jätad ühe oma arvamusega. Aga et niii palju kirjutada. Huh...

Dan ütles ...

kirjutan siia sinu imelisel kirjandikirjutamise päeval:) ning mainin, et lugesin kõik kommentaarid seal läbi üks päev, et analüüsida just miks ja kuidas oma põhimõtteid põhjendatakse - lõpp oli juba suht mõttetu...aga sinule edu eksamitega:)